Poistenie kybernetických rizík
Cyber predstavuje široké riziko, ktorému organizácia čelí kvôli svojej závislosti na informačných technológiách, konektivite a automatizovaných procesoch. K profilu kybernetického rizika organizácie prispieva viacero faktorov, vrátane činnosti zamestnancov, systémových a programových chýb, bezpečnostných opatrení, odvetví, povahy a množstva zhromaždených dát, politického alebo strategického významu a spoliehania sa na technológiu.
Najčastejšie otázky
Aké sú hlavné dôvody na zváženie poistenia kybernetických rizík?
Odborná pomoc 24 hodín denne a 7 dní v týždni – reakcia na krízové situácie v oblasti IT, PR a právneho poradenstva pre:
- rýchle obnovenie dát alebo počítačových programov,
- plnenie záväzkov voči zákazníkom, splnenie ich očakávaní a v konečnom dôsledku zachovanie vašej dobrej povesti,
- udržiavanie prevádzky vášho podniku.
Čo všetko je zahrnuté v poistnej náhrade?
- ušlý zisk z dôvodu prerušenia prevádzky,
- náklady na obnovu IT systémov,
- náklady zo zodpovednostného titulu v súvislosti so stratou/únikom dát tretích strán,
- výkupné,
- zákonné sankcie (sankcie udelené regulátorom, až 4 % konsolidovaného obratu skupiny),
- náklady vynaložené na zastavenie útoku (IT špecialisti, forenznú, právnu a iné).
Ako vám môžeme pomôcť
- Pochopenie a kvantifikovanie vašich rizík prostredníctvom riešení pre hodnotenie, kvantifikáciu a testovanie.
- Ochrana vašej organizácie a jej kritických aktív prostredníctvom prenosu rizika a zlepšenia zabezpečenia.
- Zotavenie sa z kybernetických incidentov prostredníctvom našich oddelení nášho oddelenia pre riešenie škodových udalostí a tzv. Incident Reponse.
Prečo si dohodnúť poistenie u nás
Odborná pomoc 24 hodín denne a 7 dní v týždni – reakcia na krízové situácie v oblasti IT, PR a právneho poradenstva pre:
- rýchle obnovenie dát alebo počítačových programov,
- plnenie záväzkov voči zákazníkom, splnenie ich očakávaní a v konečnom dôsledku zachovanie vašej dobrej povesti,
- udržiavanie prevádzky vášho podniku.
Poistná náhrada vašich nákladov vrátane:
- všetkých nákladov súvisiacich s asistenčnými službami, ktoré sú vám v prípade incidentu ihneď k dispozícii;
- vášho ušlého zisku a pokračujúcich nákladov, ktoré musíte vynakladať bez ohľadu na prerušenie prevádzky;
- nákladov na obnovu dát a systémov;
- nákladov na ochranu a vyrovnanie pohľadávok tretích strán;
- pokút a penále udelených regulátorom (tie zo zákona poistiteľné), napr. v súvislosti s GDPR;
- odškodnenie ujmy spôsobenej tretím stranám v dôsledku kybernetického incidentu;
- náhrady vyplateného výkupného v prípade kybernetického vydierania (ransomware).